Nowa kampania społeczna pod hasłem „Mistrzu, zwolnij” wystartowała 2 września i ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na polskich drogach. Inicjatywa zorganizowana przez PZU we współpracy z Policją przypomina o konieczności zachowania ostrożności za kierownicą. W kontekście rosnącej liczby wypadków oraz ofiar śmiertelnych akcja ma silny i istotny przekaz prozdrowotny. Podczas kampanii kierowcy otrzymają bezpłatne naklejki oraz ulotki zachęcające do odpowiedzialnej jazdy.
W ciągu ostatniej dekady polskie drogi doświadczyły tragicznych statystyk, z których jasno wynika, że bezpieczeństwo na drogach wciąż wymaga poprawy. W 2024 roku odnotowano ponad 21 000 wypadków oraz niemal 1 900 ofiar śmiertelnych. Pomimo sukcesywnego spadku liczby wypadków, wciąż zbyt wielu kierowców ignoruje zasady bezpieczeństwa, co podkreśla znaczenie prowadzonych działań edukacyjnych.
Akcja „Mistrzu, zwolnij” ma na celu nie tylko edukację, ale także aktywizację kierowców do zmiany swoich nawyków. W ramach kampanii PZU planuje prezentować specjalne materiały filmowe w telewizji oraz w internecie, które ilustrują konsekwencje niebezpiecznych zachowań na drogach. Dodatkowo, funkcjonariusze Policji będą wręczać kierowcom naklejki oraz ulotki, a także organizować konkursy, które pozwolą uczestnikom na doskonalenie swoich umiejętności jazdy.
Ważnym elementem akcji będą także billboardy z przykuwającymi uwagę komunikatami, które mają przestrogać kierowców przed brawurowym stylem jazdy, zwłaszcza w ostatnich kilometrach podróży. Kampania potrwa do końca września, a organizatorzy liczą, że dzięki współpracy wszystkich uczestników ruchu drogowego uda się znacząco poprawić sytuację na polskich drogach.
Źródło: Policja Wyszków
Oceń: Kampania „Mistrzu, zwolnij” – PZU i Policja zachęcają do bezpiecznej jazdy
Zobacz Także